Skip to content
Generic selectors
Doar potriviri exacte
Cauta in titluri
Cauta in continuturi
Post Type Selectors
Generic selectors
Doar potriviri exacte
Cauta in titluri
Cauta in continuturi
Post Type Selectors
Home » Semnatura electronica

Semnatura electronica

  • 2 min read

Ce este semnatura electronica? 

Semnatura electronica reprezinta anumite date sub forma electronica, care sunt atasate si care servesc ca metoda de identificare. A se vedea legea 455/2001.

Semnatura electronica (digitala) valida ofera beneficiarului o confirmare a faptului ca mesajul primit sau documentul digital este creat de catre persoana care l-a semnat, continutul mesajului sau documentului digital nu au fost modificate de la data emiterii si semnarii acestuia.
 
Printr-un algoritm se aplica cheia privata documentului, rezultand astfel semnatura electronica.Semnatarul este persoana care detine un dispozitiv de creare a semnaturii electronice si care actioneaza fie in nume propriu (persoana fizica) fie in numele unui tert (persoana juridica) prin semnatura aplicata si folosita.
 

Ce nu este o semnatura electronica?

Nu este o:

  •  o semnatura scanata

  • o poza;

  • o holograma;

  • un card/token.

 La ce foloseste semnatura electronica ?

Semnatura electronica certifica un document in format electronic, ca de exemplu:

  • documente Word (contracte, documente, notificari, retete medicale);

  • fisiere Excel (rapoarte financiare, state de plata a salariilor);

  • documente Adobe Acrobat/PDF

  • fotografii digitale;

  • programe de gestiune a documentelor (documente ale administratiei publice si locale);

  • documente ce contin date contabile si fiscale (declaratii, documente de plata catre buget)

Unde este folosita semnatura electronica?

Certificatele digitale calificate pot fi utilizate in relatia cu:

  • Partenerii de afaceri – pentru transmiterea electronica a corespondentei cu implicatii legale
  • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF),

  • Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM),

  • Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC),

  • Autoritatile contractante din cadrul Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP)

Cum se obtine o semnatura electronica?

Se compleaza un formular de solicitare la unul dintre furnizorii autorizati.

Se alege metoda de identificare:

  • Identificare video la distanta (din fața ecranului calulatorului sau telefonului, fara deplasare fizica),
  • Identificare la sediul firmelor acreditate. 

In ambele variantee este nevoie de prezentarea unui act de identitate.

Plata semnaturii (card, cash sau ordin de plata).

Se primeste certificatul calificat.

Se fac inrolarile in platformele dorite cu ajutorul acesteia (ex ANAF).

Cat costa, in medie, semnatura electronica?

Semnatura electronica in Romania poate avea costuri variabile in functie de furnizor si de tipul de semnatura (cu/fara token, in cloud, etc).

Preturile pot fi influentate si de perioada de valabilitate a semnaturii si alte serviciile incluse, pornind in medie de la  175 Lei/an.

Furnizorii autorizati de semnaturi electronice

Acestia sunt (la data postarii acestor informatii):
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Commentarii
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Solicită buletinul informativ!

Alaturati-va celor peste 3.000 de vizitatori ce primesc bilunar buletinul nostru informativ cu infprmatii gratuite, actualizate, relevante si utile administrarii unui SRL.
Urasc spam-ul. Adresa dvs. de e-mail nu va fi vanduta sau partajata cu nimeni altcineva.